Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Estudis  > Idiomes a les EOI  > Estudis  > Català per a no catalanoparlants

Català per a no catalanoparlants

  • Ensenyament: Idiomes a les EOI
  • Titulació: Certificacions oficials de les EOI
  • Sistema: LOE
  • Idioma: Català per a no catalanoparlants
 

Centres on es pot cursar

Descripció


Certificat de nivell bàsic, intermedi, avançat, C1 o C2
Codi: IDIL CATA

Els estudis de català per a no catalanoparlants s'estructuren en sis cursos d'una durada mínima de 130 hores:

  • primer i segon curs, nivell bàsic (nivell A2+ del Marc europeu comú de referència, d’ara endavant MECR);
  • tercer curs, nivell intermedi (nivell B1 del MECR);
  • quart curs, nivell avançat (nivell B2 del MECR);
  • cinquè curs, nivell C1 (nivell C1 del MECR), i
  • sisè curs, nivell C2 (nivell C2 del MECR)

La finalitat dels ensenyaments d'idiomes és capacitar l'alumnat per utilitzar l'idioma de manera efectiva com a vehicle de comunicació general. Per assolir aquest a finalitat cal aconseguir els objectius següents:

  • adquirir les habilitats bàsiques receptives i productives, tant del llenguatge oral com de l'escrit;
  • desenvolupar estratègies comunicatives en diferents àrees de comunicació;
  • desenvolupar estratègies per a l'aprenentatge autònom i continu de llengües, que puguin facilitar l'ús de l'idioma en l'exercici d'activitats professionals i en altres àmbits de la cultura o d'interès personal, i
  • desenvolupar actituds positives envers la diversitat lingüística i el pluralisme cultural del món actual.

Quan s'assoleixen els objectius finals del segon curs s'obté el certificat del nivell bàsic (nivell A2+  del MECR). Els certificats de nivell intermedi, avançat, C1 i C2 de les EOI només es poden obtenir si se superen les proves corresponents.

Nivell bàsic

L'ensenyament d'idiomes en el nivell bàsic té com a finalitat principal capacitar l'alumnat per a l'ús de l'idioma de manera suficient, receptivament i productivament, tant en la forma parlada com escrita, com també per mitjançar entre parlants de diferents llengües, en situacions quotidianes i de necessitat immediata que requereixin comprendre i produir textos breus, en llengua estàndard, que tractin sobre aspectes bàsics concrets de temes generals i que continguin expressions, estructures i lèxic d'ús freqüent.

Nivell intermedi

L'ensenyament d'idiomes en el nivell intermedi té com a finalitat principal capacitar l'alumnat per usar l'idioma amb certa seguretat i flexibilitat, receptivament i productivament (tant de forma parlada com escrita), i també per mitjançar entre parlants de diferents llengües, en situacions quotidianes i menys corrents que requereixin comprendre i produir textos en una varietat de llengua estàndard, amb estructures habituals i un repertori de lèxic comú no gaire idiomàtic, que tractin sobre temes generals, quotidians i en els quals es tingui un interès personal.

Nivell avançat

L'ensenyament d'idiomes en el nivell avançat té com a finalitat principal capacitar l'alumnat per usar l'idioma de forma fluida i amb eficàcia en situacions habituals i més específiques que requereixin comprendre, produir i tractar textos orals i escrits, conceptualment i lingüísticament complexos, en una varietat de llengua estàndard, amb un repertori lèxic ampli (encara que no gaire idiomàtic) i que tractin sobre temes generals, actuals o propis del camp d'especialització del parlant.

Nivell C1

L'ensenyament d'idiomes en el nivell C1 té com a finalitat capacitar l'alumnat per utilitzar l'idioma amb flexibilitat, eficàcia i precisió en tot tipus de situacions, en els àmbits personal, públic, acadèmic i professional, que requereixin comprendre i processar textos orals i escrits extensos i complexos, en diverses varietats estàndards de la llengua, amb un repertori d'estructures i de lèxic ampli i que tractin sobre temes tan abstractes com concrets encara que l'alumne no hi estigui familiaritzat.

Nivell C2

L'ensenyament d'idiomes en el nivell C2 té com a finalitat capacitar l'alumne per utilitzar l'idioma amb tota naturalitat en tot tipus de situacions en els àmbits personal, públic, acadèmic i professional, que requereixin comprendre, produir i processar textos orals i escrits extensos i complexos en qualsevol varietat de la
llengua, amb un ric compendi lèxic i estructural i que tractin sobre temes tant abstractes com concrets, fins i tot els que queden fora del seu camp d'especialitat. Aquest nivell no correspon al d'un parlant nadiu ni a la competència propera a la d'un parlant nadiu.

Currículum per nivells

Nivells bàsic, intermedi i avançat

Nivells C1 i C2

Per accedir als ensenyaments d'idiomes de les EOI cal tenir com a mínim 16 anys complerts l'any en què es comencen els estudis. També s'hi pot accedir amb 14 anys per estudiar un idioma diferent del que s'estudia a l'educació secundària.

Tr?mits

Per matricular-se per primera vegada en una escola oficial d'idiomes o per canviar d'escola durant un període no lectiu, cal tramitar durant el període establert la preinscripció telemàtica o presencial a l'escola oficial d’idiomes on es vol estudiar.

Les sol·licituds rebudes es numeren correlativament; el número assignat és vàlid per al sorteig per fer el test de nivell quan escaigui i per al sorteig d'adjudicació de places.

Consulteu l'import de la matrícula (taxes) i d'altres serveis docents (preus públics) per als centres dependents del Departament d'Ensenyament, on també s'informa dels supòsits d'exempcions i bonificacions generals i específiques.

Un cop finalitzats aquests estudis, es poden fer diferents cursos per millorar habilitats concretes.

Normativa

  • Decret 4/2009, de 13 de gener, pel qual s'estableix l'ordenació i el currículum dels ensenyaments d'idiomes de règim especial. (DOGC núm. 5297, de 15.01.2009)
  • Resolució EDU/1707/2010, de 20 de maig, d'organització experimental dels cursos d'actualització i especialització per al perfeccionament de competències en els estudis de català per a no catalanoparlants i les escoles oficials d'idiomes que els imparteixen. (DOGC núm. 5642, de 03.06.2010)


Guies informatives


Enllaços relacionats